diumenge, 27 de gener del 2008

El president de la Diputació de Lleida demana unió al sector de l’oli

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha cridat a la unió del sector per tal de continuar celebrant la Fira de l’oli amb èxit perquè més enllà d’altres iniciatives el “buc insígnia” s’ha de promocionar.

Durant l’acte de cloenda, celebrat a la Sala Grums de les Borges Blanques, Gilabert ha afirmat que “la multitud de botelles enginyoses que s’han vist a la Fira criden l’atenció però comercialment produeixen una certa dispersió”, i per aquest motiu ha demanat a les cooperatives i molins que facin efectiu un repte ja antic que és la creació d’una marca única “Oli de les Garrigues”.

El titular de la Diputació de Lleida ha considerat també una bona noticia l’anunci efectuat en aquest mateix acte per l’alcalde de les Borges Blanques, Miquel Angel Estradé, en el sentit de l’any que ve incorporar durant la Fira un “Saló de la pedra” que té per objectiu promocionar les pedreres que han servit per construir entre altres el Monestir de Poblet i part de la Sagrada Família de Barcelona.

Gilabert ha qualificat de bona noticia la promoció turística de la comarca a través de la marca “oliturisme” perquè cal aprofitar el “ganxo” de l’oli per a divulgar la comarca en tots els aspectes.

De la seva part, Estradé ha considerat que Borges ha fet els deures i bé, i ha agraït especialment la inversió econòmica efectuada en aquesta edició pel Consell Comarcal, la més gran fins ara rebuda per la Fira. El certamen, ha dit l’alcalde, “és un gran aparador del que som i produïm” i ha considerat el balanç “engrescador” per plantejar-se reptes més ambiciosos, com estendre l’àmbit d’influència a l’Eurorregió.

Estradé ha esperonat també als artesans comarcals a participar en el certamen perquè si “hi venen productors de Vic o Perafita, també poden vendre els seus productes els d’aquí”. Segons l’alcalde de les Borges, l’oli és “l’astre rei però al seu voltant hi ha d’haver aquesta constel·lació”.

Finalment, el director-gerent de la Fira, Xavier Gispert, ha mostrat la seva satisfacció per l’èxit d’assistència i venda de litres d’oli, i ha demanat als visitants i expositors treballar amb optimisme, sempre mirant en positiu.

La Fira ha tancat balanç aquest vespre amb 65.000 visitants, 5.000 més que l’any anterior, i 55.000 litres d’oli venuts. Els tres olis guanyadors del certamen, la Cooperativa de Bellaguarda, el Molí d’oli Vilà d’El Cogul i Fills de Gabriel Alsina de Castelló de Farfanya, han exhaurit les seves existències a primera hora de la tarda.